Zgodnie z obietnicą daną @Steve1981 powiedziałem, że muszę uchwycić proces serwisowania zegarka. To pierwsza część tego. Mam nadzieję, że przyda się to niektórym osobom, które chcą spróbować, a nawet tym, którzy są po prostu zainteresowani zobaczeniem, jak to robię. Przepraszam za jakość zdjęć, ogólną rotację i niespójny kierunek. Co muszę posortować, to aparat i oświetlenie.
Pomyślałem, że dam trochę wglądu w to, co robię. Bardzo się cieszę na wszelkie komentarze lub konstruktywną krytykę, jeśli ktoś ma jakieś. Zdaję sobie również sprawę, że moja mata warsztatowa jest zakurzona i brudna! To do demontażu, zostanie wyczyszczona przed ponownym montażem. Trochę walczyłem z czasem.
Pierwszą rzeczą, którą zrobię, będzie szybki przegląd wizualny na zewnątrz. Jeśli jest pokryty wszelkiego rodzaju DNA, zostanie poddany pobieżnemu czyszczeniu, zanim zbliżę się do wnętrza. W tym przypadku koronka była faktycznie całkowicie zablokowana, więc w sprężynie był pełny naciąg. Miałem prawdziwe wyzwanie, aby zdjąć tył, ponieważ był naprawdę ciasny, a nacięcie zostało umieszczone w mniej niż pożądanym miejscu. Kiedy w końcu go zdjąłem (co wiedziałem, że mogę, ponieważ sprzedawca ma zdjęcia z otwartym tyłem), zrobiłem kolejny szybki przegląd wizualny pod kątem brudu lub rdzy w środku.
Poluzowałem sprężynę główną do końca, zwalniając zapadkę. Co ciekawe, jest to coś, czego nigdy wcześniej nie widziałem (jestem na wczesnym etapie mojej podróży serwisowej zegarków), jest to sprężyna zapadki typu gęsiej szyi. Następnie włożyłem trochę naciągu z powrotem do sprężyny głównej, aby sprawdzić, czy zegarek ożyje. W tym przypadku tak się nie stało, więc dałem balansowi szybki podmuch powietrza, aby sprawdzić, czy poruszy się swobodnie. Poruszył się trochę, co oznacza, że kamień impulsowy jest prawdopodobnie we właściwym miejscu. Zachęcające jest to, że wskazówki również się obracają, gdy balans się obraca. Prawdopodobnie jest po prostu zaklejony starym olejem. Klasyczna potrzeba serwisu.
Następnie wyjmuję mechanizm z koperty i zdejmuję wskazówki i tarczę. Wygląda tam całkiem ładnie; kilka plamek na tarczy, na które może spojrzę później. Biorąc pod uwagę szerokość uszu 16 mm i styl, zgaduję, że jest to zegarek z lat 50. Być może później się czegoś dowiem. Wydaje się również, że jest pozłacany lub walcowany, ale nigdzie nie widzę żadnych cech.
Gdy tarcza jest bezpiecznie przechowywana w pudełku, następnie zdejmuję podkładkę tarczy, koło godzinowe, a następnie tryb koła międzysprzężającego. A teraz przełączę się na uchwyt mechanizmu. Robię dużo zdjęć, gdy idę, żeby nie zepsuć, gdy zostanie ponownie złożony.
Zanim przejdę dalej, całkowicie poluzuję sprężynę główną, aby upewnić się, że nie ma ryzyka jej uszkodzenia później.
Lubię zaczynać od strony tarczy i wyjmować mechanizmy bezkluczykowe. Następnie obróciłem mechanizm i usunąłem śrubę dźwigni nastawczej, jeśli nie wypadła, sprężynę zapadki i jej śrubę.
Następny jest koło zapadkowe i zgaduję mostek bębna? Nie mogę znaleźć żadnych znaków identyfikacyjnych na tym mechanizmie, więc naprawdę idę trochę na ślepo. (Uwaga po demontażu, to CAL400 z Ingersoll). Jednym z powodów, dla których naprawdę uwielbiam ten plastikowy uchwyt mechanizmu Bergeron, jest to, że można go naprawdę mocno dokręcić, nie martwiąc się o uszkodzenie mechanizmu, więc nie ucieknie od ciebie, gdy naciskasz śrubę, aby ją odkręcić.
Śruby o różnych długościach, które wychodzą z otworów, lubię kłaść z powrotem na mechanizmie i robić zdjęcie, aby mieć odniesienie, skąd wyszły. W tym przypadku są dwie śruby o różnej długości, które pasują do różnych otworów, jedna z nich jest z kołnierzem, a druga nie. Lubię również uchwycić śruby z częścią, z której schodzą, w moim pojemniku na części.
Zauważyłem tu coś, co znowu jest dla mnie zupełnie obce. Koło naciągowe jest przymocowane do mostka, a bęben jest otwarty. Myślę, że to znacznie ułatwia serwisowanie, a także rachunek za części jest tańszy.
Bęben jest lekko przechwytywany przez mostek przekładni, więc balans i mostek przekładni będą musiały zejść jako następne. To ujawnia wychwyt poniżej.
Po zdjęciu mostka przekładni możemy zobaczyć wszystkie koła. Próbowałem je ułożyć na zdjęciu w celach informacyjnych, kiedy je składam. Usunąłem również bęben, a ostatnim elementem jest mosiężny blok, który trzyma koło pośrednie.
I to jest mechanizm rozebrany i gotowy do czyszczenia. Jest siedem kamieni na tym, jeden na balansie i jeden na płycie głównej, a reszta na mostkach. Spróbuję ich po przejściu przez pierwsze mycie.
Pomyślałem, że dam trochę wglądu w to, co robię. Bardzo się cieszę na wszelkie komentarze lub konstruktywną krytykę, jeśli ktoś ma jakieś. Zdaję sobie również sprawę, że moja mata warsztatowa jest zakurzona i brudna! To do demontażu, zostanie wyczyszczona przed ponownym montażem. Trochę walczyłem z czasem.
Pierwszą rzeczą, którą zrobię, będzie szybki przegląd wizualny na zewnątrz. Jeśli jest pokryty wszelkiego rodzaju DNA, zostanie poddany pobieżnemu czyszczeniu, zanim zbliżę się do wnętrza. W tym przypadku koronka była faktycznie całkowicie zablokowana, więc w sprężynie był pełny naciąg. Miałem prawdziwe wyzwanie, aby zdjąć tył, ponieważ był naprawdę ciasny, a nacięcie zostało umieszczone w mniej niż pożądanym miejscu. Kiedy w końcu go zdjąłem (co wiedziałem, że mogę, ponieważ sprzedawca ma zdjęcia z otwartym tyłem), zrobiłem kolejny szybki przegląd wizualny pod kątem brudu lub rdzy w środku.
Poluzowałem sprężynę główną do końca, zwalniając zapadkę. Co ciekawe, jest to coś, czego nigdy wcześniej nie widziałem (jestem na wczesnym etapie mojej podróży serwisowej zegarków), jest to sprężyna zapadki typu gęsiej szyi. Następnie włożyłem trochę naciągu z powrotem do sprężyny głównej, aby sprawdzić, czy zegarek ożyje. W tym przypadku tak się nie stało, więc dałem balansowi szybki podmuch powietrza, aby sprawdzić, czy poruszy się swobodnie. Poruszył się trochę, co oznacza, że kamień impulsowy jest prawdopodobnie we właściwym miejscu. Zachęcające jest to, że wskazówki również się obracają, gdy balans się obraca. Prawdopodobnie jest po prostu zaklejony starym olejem. Klasyczna potrzeba serwisu.
Następnie wyjmuję mechanizm z koperty i zdejmuję wskazówki i tarczę. Wygląda tam całkiem ładnie; kilka plamek na tarczy, na które może spojrzę później. Biorąc pod uwagę szerokość uszu 16 mm i styl, zgaduję, że jest to zegarek z lat 50. Być może później się czegoś dowiem. Wydaje się również, że jest pozłacany lub walcowany, ale nigdzie nie widzę żadnych cech.
Gdy tarcza jest bezpiecznie przechowywana w pudełku, następnie zdejmuję podkładkę tarczy, koło godzinowe, a następnie tryb koła międzysprzężającego. A teraz przełączę się na uchwyt mechanizmu. Robię dużo zdjęć, gdy idę, żeby nie zepsuć, gdy zostanie ponownie złożony.
Zanim przejdę dalej, całkowicie poluzuję sprężynę główną, aby upewnić się, że nie ma ryzyka jej uszkodzenia później.
Lubię zaczynać od strony tarczy i wyjmować mechanizmy bezkluczykowe. Następnie obróciłem mechanizm i usunąłem śrubę dźwigni nastawczej, jeśli nie wypadła, sprężynę zapadki i jej śrubę.
Następny jest koło zapadkowe i zgaduję mostek bębna? Nie mogę znaleźć żadnych znaków identyfikacyjnych na tym mechanizmie, więc naprawdę idę trochę na ślepo. (Uwaga po demontażu, to CAL400 z Ingersoll). Jednym z powodów, dla których naprawdę uwielbiam ten plastikowy uchwyt mechanizmu Bergeron, jest to, że można go naprawdę mocno dokręcić, nie martwiąc się o uszkodzenie mechanizmu, więc nie ucieknie od ciebie, gdy naciskasz śrubę, aby ją odkręcić.
Śruby o różnych długościach, które wychodzą z otworów, lubię kłaść z powrotem na mechanizmie i robić zdjęcie, aby mieć odniesienie, skąd wyszły. W tym przypadku są dwie śruby o różnej długości, które pasują do różnych otworów, jedna z nich jest z kołnierzem, a druga nie. Lubię również uchwycić śruby z częścią, z której schodzą, w moim pojemniku na części.
Zauważyłem tu coś, co znowu jest dla mnie zupełnie obce. Koło naciągowe jest przymocowane do mostka, a bęben jest otwarty. Myślę, że to znacznie ułatwia serwisowanie, a także rachunek za części jest tańszy.
Bęben jest lekko przechwytywany przez mostek przekładni, więc balans i mostek przekładni będą musiały zejść jako następne. To ujawnia wychwyt poniżej.
Po zdjęciu mostka przekładni możemy zobaczyć wszystkie koła. Próbowałem je ułożyć na zdjęciu w celach informacyjnych, kiedy je składam. Usunąłem również bęben, a ostatnim elementem jest mosiężny blok, który trzyma koło pośrednie.
I to jest mechanizm rozebrany i gotowy do czyszczenia. Jest siedem kamieni na tym, jeden na balansie i jeden na płycie głównej, a reszta na mostkach. Spróbuję ich po przejściu przez pierwsze mycie.