UK Watch Forum banner

Vergulden, waar, hoeveel?

11K views 16 replies 8 participants last post by  Chrishome49  
#1 ·
Hallo,

Ik heb net een Must de Cartier Tank 2413 gekocht en uiteraard is de goudlaag op sommige plekken versleten, dus ik heb zin in een verjonging :)

Heb je wel eens een vergulding op je horloge geprobeerd, waar ben je geweest en wat was de prijs ervan?

Is het de moeite waard?

Proost

Dimi

#5 · (Edited by Moderator)
Het laatste dat ik had laten bewerken was dit schaakspel...

20141004_120925

Ik maakte de witte stukken van zilver dat aantast (dus liet ik ze bewerken met rhodium) en ik maakte de zwarte stukken van koper (dat ik om dezelfde reden met roségoud liet bewerken).

Ik had de klus begroot op ÂŁ8 per stuk, maar het kwam uit op bijna ÂŁ15 per stuk... niet goedkoop als er zoveel stukken zijn. Het feit dat ik ze aan een vriend gaf om ze voor me te laten doen, betekende dat ik niet kon klagen toen ze zich niet aan hun oorspronkelijke offerte hielden... dat zou ik wel hebben gedaan als ik rechtstreeks met de polijstwerkplaats had gehandeld.

Hoe dan ook... kunt u het uurwerk verwijderen? U moet het strippen en het uurwerk ergens veilig opbergen en de kast naar Hatton Garden brengen. Ik weet dat er een paar plaatsen zijn waar u naar binnen kunt lopen en het direct aan een werkplaats kunt geven zonder via een winkel te gaan (wat u aanzienlijk zou besparen), maar ik weet niet zeker of deze mensen alleen opdrachten van mij aannemen, omdat ik namen kan noemen en als handelaar behandeld kan worden.

Wat de klus betreft, ze zullen de kast moeten polijsten en schoonmaken voor het bewerken, het proces moet meerdere keren worden herhaald om een dikke laag goud te krijgen... het zal nooit zo goed worden als in het origineel, de Cartier-bewerking is meestal super duurzaam, om het te kunnen dragen moet het veel slijtage hebben gezien.

Ik kan u geen prijs geven, maar het is een flink aantal uren werk als u goed werk wilt, en als u een dikke laag wilt, komt er ook wat goud bij. Ik zou een rekening van £100-£200 verwachten, misschien minder als u een werkplaats kunt vinden die het privé aanneemt zonder tussenkomst van een tussenpersoon.

Mijn enige zorg is dat de manier waarop het op de achterkant is gegraveerd, aan definitie zou kunnen verliezen... Ik zou kunnen overwegen alleen de bovenste helft te laten opknappen.

• Like
Reactions: Redwolf
#8 ·
Vraag hoe dik ze het zullen plateren. Ik zou gokken dat; [br] [br] 50 micron zou geweldig zijn. [br] [br] 20 micron zou acceptabel zijn [br] [br] 10 micron en het zal niet lang duren om door te slijten. [br] [br] Dit is het soort dingen dat je van hoge kwaliteit wilt laten doen of helemaal niet, IMO. Ik gok ook dat de arbeidskosten daar aanzienlijk goedkoper zullen zijn dan hier, dus uw prijzen betekenen hier misschien niet veel voor ons.

#9 ·
Zorg ervoor dat ze niet te veel nieuw materiaal aanbrengen, want dat maakt het dikker - Onderdelen passen dan misschien niet :(

Jaren geleden had ik een 1725 Sunbeam Alpine. Hij had standaard een enkele Stromberg-carburateur. Mijn broer verkocht een paar Webber 40-carburateurs aan een jongen met een Sunbeam Rapier, dus kocht ik zijn dubbele Strombergs van hem. Ik liet ze stoom/hogedruk reinigen en demonteerde ze vervolgens en liet de deksels van de demper en de vlotterkamer verchromen. Ik moest een houten deuvel met schuurpapier gebruiken om de opening te vergroten waar de sproeier doorheen gaat, omdat ik de sproeier niet kon centreren zonder het chroom te verwijderen!!

John :thumbsup:

#11 ·
Zorg ervoor dat ze niet te veel nieuw materiaal aanbrengen, want dat voegt dikte toe - Onderdelen passen dan mogelijk niet.
Dit is een tegenstrijdig probleem... niet genoeg materiaal en het zal doorslijten... te veel en je zou je hier zorgen over maken.

Ik geloof dat de kast van dit specifieke horloge in elkaar geschroefd zit en dat het geen probleem zou moeten zijn (vooral als ze de binnenranden afplakken).

Ik ben er nog steeds niet zeker van of de achterkant gedaan moet worden, het zal de gravure verzwakken en het er dubieus uit laten zien.

• Like
Reactions: johnbaz
#13 · (Edited by Moderator)
Ik heb dit bedrijf onlangs aan een ander lid aanbevolen. De onderstaande link zou u naar de thread met alle details moeten leiden. Het is de 5e post naar beneden, en er is ook een link naar de Easy Electroplating website.

#15 ·
Ik heb dit bedrijf onlangs aan een ander lid aanbevolen. De link hieronder zou u naar de thread met alle details moeten leiden. Het is de 5e post van beneden, en er is ook een link naar de Easy Electroplating website.

http://xflive.thewatchforum.co.uk/index.php?/topic/116114-gold-plating/&tab=comments&do=embed&comment=1237752&embedComment=1237752&embedDo=findComment#comment-1237752
Roger,

Ik heb hun website gecontroleerd. Ze bieden tot 6 micron goudplatingdikte, niet meer.

Ik hoopte op minstens 20 :)

Proost

#17 ·
Excuses voor het oprakelen van een oud draadje. Ik wilde u een privébericht sturen, maar ik denk niet dat dat hier mogelijk is.

Ik wil mijn trouwe oude Cartier Must de Vermeil opnieuw laten vergulden. Het is zilver met een gouden plating die versleten is. Er zitten ook wat krassen op die gepolijst moeten worden.

Kunt u mij alstublieft wat tips geven? Als het bij u een succes was, kunt u mij dan de kosten laten weten en zouden de werknemers ook mijn horloge aannemen?

Ik vroeg me af of de achterste kenmerken etc. nog zichtbaar zullen zijn, maar ik las dat sommigen dit achterste deel oversloegen en alleen de voorkant vergulden. De sluiting van mijn horloge is ook versleten, dus ik hoop dat alles hetzelfde wordt gedaan, zo dicht mogelijk bij het origineel.

Alle adviezen of bronnen zouden geweldig zijn, want ik kan geen juwelier vinden die het wil aanraken.

Bedankt.

Chris Davidson