Het laatste dat ik had laten bewerken was dit schaakspel...
Ik maakte de witte stukken van zilver dat aantast (dus liet ik ze bewerken met rhodium) en ik maakte de zwarte stukken van koper (dat ik om dezelfde reden met roségoud liet bewerken).
Ik had de klus begroot op ÂŁ8 per stuk, maar het kwam uit op bijna ÂŁ15 per stuk... niet goedkoop als er zoveel stukken zijn. Het feit dat ik ze aan een vriend gaf om ze voor me te laten doen, betekende dat ik niet kon klagen toen ze zich niet aan hun oorspronkelijke offerte hielden... dat zou ik wel hebben gedaan als ik rechtstreeks met de polijstwerkplaats had gehandeld.
Hoe dan ook... kunt u het uurwerk verwijderen? U moet het strippen en het uurwerk ergens veilig opbergen en de kast naar Hatton Garden brengen. Ik weet dat er een paar plaatsen zijn waar u naar binnen kunt lopen en het direct aan een werkplaats kunt geven zonder via een winkel te gaan (wat u aanzienlijk zou besparen), maar ik weet niet zeker of deze mensen alleen opdrachten van mij aannemen, omdat ik namen kan noemen en als handelaar behandeld kan worden.
Wat de klus betreft, ze zullen de kast moeten polijsten en schoonmaken voor het bewerken, het proces moet meerdere keren worden herhaald om een dikke laag goud te krijgen... het zal nooit zo goed worden als in het origineel, de Cartier-bewerking is meestal super duurzaam, om het te kunnen dragen moet het veel slijtage hebben gezien.
Ik kan u geen prijs geven, maar het is een flink aantal uren werk als u goed werk wilt, en als u een dikke laag wilt, komt er ook wat goud bij. Ik zou een rekening van £100-£200 verwachten, misschien minder als u een werkplaats kunt vinden die het privé aanneemt zonder tussenkomst van een tussenpersoon.
Mijn enige zorg is dat de manier waarop het op de achterkant is gegraveerd, aan definitie zou kunnen verliezen... Ik zou kunnen overwegen alleen de bovenste helft te laten opknappen.